Summa sidvisningar

2012-08-15

djuraffärspojkarna

Vissa artister eller grupper gillar man ett kort tag, vissa hänger med en längre tid. Andra band gillar man ganska länge och då känns det som om att det alltid kommer att vara så, men så kommer en dålig skiva och intresset svalnar och försvinner mer och mer (ok ja det har väl lite å göra med ålder och att musiksmaken ändras också). Hur som helst så var Pet shop boys lätt top-3 i min värld typ mellan 1987 och 1992. Jag köpte alla skivor och kunde lyssna i timtal på hitsen från framförallt skivan Actually från 1987. Efter skivan Very från 1993 har jag knappt ägnat en tanke åt bandet, inte ens spotifyat dom, men denna vecka så fick jag en uppenbarelse, typ. Först så såg jag dem på OS-avslutningen och sen så lyckades jag pricka in några videosar med dem på VH1, en kanal som jag annars aldrig kollar på. Alltså dom gamla låtarna är ju verkligen svinbra och idag så har jag lyssnat en hel del på dessa 80-talsklassiker-
Dagens lista blir helt enkelt deras bästa låtar!

1. Suburbia. En av höjdpunkterna från debutskivan Please. En riktig popklassiker
2. It´s a sin. Från Actually. en av 80-talets bästa poplåtar från ett av de bästa albumen-
3. Rent. Också från Actually. En lite lugnare låt med skön text.
4. So hard. den stora hiten från albumet Behaviour som annars inte hade lika många topplåtar som de tidigare. Vi bodde i USA när skivan kom och där var det en riktig radioplåga. Skina blip-blop ljud i introt.
5. Always on my mind. Deras tolkning av Elvis släpiga hit blev en succé 1989

Denna lista kunde blivit mycket längre för det finns minst ett tiotal låtar till som håller samma klass men det får räcka för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar