Summa sidvisningar

2012-08-19

Helgen del 2

Efter gårdagens lista kommer jag nu till vad jag egentligen skulle vilja ägna helgerna åt..

1. Vara ute i naturen. Ok det blir en annan tripp men alldeles för få och för korta, inte en enda svamptur i år t.ex. Längtar tills barnen blir lite större så de kan gå ut med oss på äventyr.
2. Långa lugna middagar. Ja det är ju bara en utopi, det skriks och kladdas och man måste springa upp och ner och fixa och hämta saker stup i ett.
3. Sova. Ja  ibland kan man ha tur och få en liten sovmorgon för att ladda batterierna. Man mår så himlans mycket bättre då. Men oftast är det upp runt kl.6 och så är det full fart från första sekund.
4. Kvällsmys i soffan. När barnen väl har somnat, allt är undanplockat, bloggen är klar och lugnet har sänkts sig då är man oftast för trött så då blir det en kort koll på nån gammal serie, sen är det sovdags..
5. Träffa nån kompis på stan. Nåt som det verkligen var länge sen jag gjorde. bara träffa nån gammal polare och strosa runt på stan och snacka, och kanske tar en lunch. Nu faller det på att jag har typ väldigt få hängarkompisar kvar och vi bor alldeles för långt från stan för att det ska funka med nåt spontant.

Ja det var dagens lista. Under veckan som kommer har jag lovat mig själv att listandet ska vara i positivitetens tecken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar