Summa sidvisningar

2012-08-11

Filmer jag sett alldeles för många gånger

Nån gång i början av mitt listande så skrev jag en lista över filmer som visas alldeles för ofta på TV. Idag ska jag lista filmer som kanske inte gått allra flest gånger men som jag alltid fastnar vid. Vissa av dem är bra, vissa andra fastnar jag bara vid ändå, varför vet jag inte. Förebarntiden när man ibland kunde slänga på en DVD så gällde lite samma regel, Vissa filmer i DVD-stället förblir otittade medan andra gärna sätts på gång efter gång. Men här är iaf listan äver filmer som jag har sett alldeles för många gånger..

1. Sagan om ringen. Ja den är sjukt bra, men jag har säkert sett denna del 1tio gånger och det är ju några gånger för mycket.. De andra delarna har jag också sett mycket av men kanske inte riktigt lika många gånger.
2. Independence day. Will Smith hjälterulle från 90-talet tyckte jag var jättebra när den kom och jag tycker fortfarande att den första delen när farkosterna kommer inflygande är ganska mäktig men att fortfarande fastna framför den när den visas är inte nödvändigt. har sett den lätt över 10 gånger..
3. The day after tomorrow. En klassisk katastroffilm som visas ganska så ofta på reklamkanalerna. Lyckas på nåt sätt alltid komma in i handlingen precis när stormen kommer in över Amerika. Nästa gång den visas ska jag försöka att inte kolla.
4. Spiderman. Den bästa av superhjältefilmerna tycker jag (har inte sett nya Batman..). När del 1 visas så blir det TV-soffan för mig fast jag vet hur det kommer att gå. Det är nånting med Maguire/Dunst som gör att det är svårt att inte kolla!
5. Notting hill. Jag kände att jag var tvungen att inte bara ta actionfilmer och då får det bli denna lilla bagatell med Grant/Roberts som ofta dyker upp på TV och som jag då alltid väljer att titta på. Bagatell javisst men en väldigt bra och underhållande sådan..

Tack för ikväll, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar