Summa sidvisningar

2012-08-16

Ny klass

Idag kom eleverna tillbaks till skolan och för första gången på några år så ska jag ha en egen klass. Det har varit mycket hattande med delade klasser och idrottsundervisning de senaste åren men nu är jag tillbaks där jag var från början som klasslärare i åk.3. Ska bli kul men det kommer såklart bli sjukt mycket jobb.. Det kan vara så att det blir lite mindre listande nu de närmsta veckorna även om jag hoppas att det ska gå att hinnas med. Jag vet att det är flera som läser här tror att vi lärare har det ganska så soft och inte jobbar särskilt mycket och alltid går hem vid lunch på fredagar och riktigt så är det väl inte Tänkte bara idag lista några av de grejer som gör att jobbet tar upp en stor del av min vakna tid..

1. Planeringen.. Med nya läroplanen har kraven höjs. Med allt man gör så ska det skrivas pedagogiska planeringar så att man vet att allt som eleverna ska uppnå hinner med..
2. Bedömningar. eftersom allt planeras i minsta detalj så ska det också bedömas i minsta detalj. Tar en evig tid men det blir då iaf förhoppningsvis en rättvis bedömning.
3. Mailen. Ok jag uppskattar mail mer än att föräldrar ringer men bara idag, första dagen med elever så hade jag typ sju föräldramail..
4. Hemsida. Ja detta är väl självvalt men jag håller på med en hemsida till klassen och det tar en massa av min tid men det är faktiskt ganska så kul!

Ja det får va allt för nu, måste jobba lite till innan läggdags!!!

1 kommentar:

  1. Oh, vad jag önskar dig Lycka Till!! Mer jobb, men kanske också väldigt tillfredsställande.

    SvaraRadera