Summa sidvisningar

2012-08-23

hösten

För typ ett år sen skrev jag en hyllning till hösten. Den stora skillnaden jämfört med detta år är att, för det första så hade vi haft en fin sommar med mycket värme, och för det andra så hade flera av hösthelgrena varit supersköna så man hade verkligen fått valuta för sin lediga tid. Detta år, däremot har sommaren varit sådär om man ska uttrycka sig snällt och hösten verkar komma redan nu. Enl. prognoserna ska det bli typ 10 grader nästa vecka, höst med andra ord..Idag tänkte jag lista de saker som jag tycker är svårast att acceptera när hösten kommer..
1. Klädsel. Efter ganska många månader med shorts och kortärmat ska man helt plötsligt sätta på säg jeans och skjorta och senare även jacken, blä!
2. Grillning, Ja jag vet man kan grilla året runt. Men stå att vända flintasteken i sju gradig värme och snålblåst är liksom inte samma sak..
3. Bada. jag vill inte riktigt erkänna att badsäsongen är slut måste nog ta ett sista dopp nästa vecka men särskilt njutbart lär det inte bli..
4. Utekvällar. Bara för nån dag sen så satt vi ute och njöt av en god middag. Det känns oerhört avlägset nu när regnet öser ner.. Detta saknar jag verlkligen på hösten.
5. Ljuset. jag har inget emot mörkret men måste det bli mörkt så himla fort direkt. Det känns som om det går från superljust till ganska så mörkt på bara några veckor.

Det var allt för idag! Tack och hej!

1 kommentar: