Summa sidvisningar

2012-09-14

Att inte unna andra

Fick en del reaktioner på mitt förra inlägg om elitserien, speciellt då jag önskade mig Rögle och brynäs i kvalserien. Det var inte meningen att såra några gävlebor men jag är väl i allmänt dålig på att unna andra framgång i livet. Att se andra hockeylag än Leksand vinna tycker jag bara är jobbigt och här kommer en del andra exempel på tillfällen när jag har svårt att glädjs med andra..
1. När Finland vinner i hockey, eller Danmark i fotboll eller när Norge vinner nån skidstafett är det så många som ska glädjas över att grannländerna lyckas. jag tycker itne det finns nåt att glädjas åt alls. Om inte Sverige vinner så kvittar det vem som står överst på prispallen.
2. När nån pensionär vinner på Triss eller liknande. har öerhört svårt att känna lycka över att nån annan vinner pengar, speciellt när det är nån 80-årig tant som ser småsur ut i tv-studion och som ska skänka alla pengar till nån hundförening. Nej vinner inte jag så kan de kvitta.
3. När andra har bra sommarväder. Jag vill alltid ha det bästa vädret på sommaren och tycker bara det är jobbigt när andra hör av sig från andra delar av Sverige och berättar om sol och bad..
4. När kollegor får bra löneförhöjning. Även om jag tycker om mina kollegor så betyder inte det att jag unnar dem ett stort fett länepåslag. det betyder ofta att det blir mindra för mig så det vill jag inte veta av.

Ja hade några till punkter på g. men nu blev klockan så mycket så det får räcka för idag, mer listande i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar