Summa sidvisningar

2012-09-29

Tipslördag

Med Sigrid iväg på äventyr och Konrad lunchsovandes och med några få dagar kvar på gratisViasat så tänkte jag ge den engelska ligafotbollen en chans. Har inte sett en hel ickelandslagsmatch på åratal och även om TV:n stod på hela matchen så blev det väldigt lite kollande, är helt enkelt inte speciellt intresserad längre. Då började jag fundera på hur man förr kunde sitta klistrad varje lördag framför den engelska fotbollen och t.o.m. se fram emot dessa dryga två timmar. Så det kommer dagens lista att handla om, varför man tillbringade så många lördagar i en TV-soffa kollandes på brittisk fotboll.

1. Tippandet. Tidigare så spenderades en del av månadsbudgeten på tips, odds och annat liknande. Innan matcherna startade så var man säker på att storvinsten skulle komma, till klockan sex så var det oftast ledsna miner med ytterligare en omgång med åtta rätt. Ok jag har vunnit en del under åren men knappast någon riktig storvinst. Nu lägger jag mina surt intjänade pengar på annat viktigare.
2. Sällskapet. Vi i kompiskretsen umgicks på detta sätt. Vi kollade på fotboll och snackade skit. Det var ett bra och enkelt sätt att umgås.
3. Ölen. Till fotbollen var det oftast lite öl som dracks(om det inte var nån innebandymatch som väntade..), det gjorde det ännu trevligare och oftast så var det upptakten till nån utgång senare på kvällen.
4. Kollen. Ju mer man kollar desto bättre koll får man ju. Nu känner jag igen ett fåtal spelare, då kunde jag väl alla spelare i storlagen och en del andra också. Det gjorde att det var roligare att kolla förr.
5. Hästarna! Ja hur dåligt det än gick med stryktipset så fanns ändå chansen på V75. Där övergavs sällan hoppet förrän det sista loppet. Men när dom sprang i mål så satt man satt med sin vinstlösa 4-rättskupong...

Nej nu används lördagarna till helt andra saker, t.ex. att ta hand om en skitbusig 1-åring och det är just det jag ska göra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar