Summa sidvisningar

2012-09-27

Bucket list

Uttrycket bucket list hörde jag för första gången på Breaking news för nån vecka sen (Filip&Fredrik såklart ;)). I det programmet är Filips farsa som utför sin bucket list, vilket är (för er som inte vet) de saker man  har på sin lista över saker som man vill göra innan man dör. I hans fall var det bl.a. göra inbrott i en bil, kommentera en fotbollsmatch, leva som gatumusikant i Frankrike. Nu har väl jag förhoppningsvis några år kvar att leva men man vet ju aldrig vad som kan hända så det är lika bra att sätta fart med sin egen bucket list. Så här kommer den!

1. Bo utomlands vid havet. Landet spelar ingen roll men det ska vara varmt. Spanien, Italien eller kanske USA:s västkust. Tänk att bo som att man kan titta ut över havet och kanske ta ett kvällsdopp. Skulle vara en dröm.
2. Jobba med nåt annat. Började som lärare när jag var 24, har inte gjort nåt annat förutom en del sommarjobb. Något annat måste man ju göra. Ska bara komma på vad!
3. Lära sig ett instrument/lära sig sjunga. Jag kan spela flöjt och lite gitarr och piano men det skulle vara grymt att kunna spela riktigt bra och samtidigt kunna sjunga en trudelutt.
4. Bila i USA. Ja det har jag ju gjort en gång för drygt 10 år sen men jag har en stor längtan till att göra det igen, gärna när barnen blir lite större så man kan hitta på en massa coola grejer. Helst vara borta under en längre tid och bara åka i lugnt tempo över hela landet.
5. Åka på ett stort idrottsevenemang. Fotbolls-VM eller ett vinter-OS eller nåt annat stort evenemang skulle vara kul att någon gång få uppleva. Vi var ju på väg till London i somras på OS men det sprack tyvärr, hoppas att det blir nåt nytt tillfälle!

Det var allt för idag, snart helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar