Summa sidvisningar

2012-09-11

Heja Leksand!

Imorgon smäller det. Allsvenskan i hockey börjar och serien har aldrig varit så här het. Förutom Leksand så finns lag som Djurgården, Södertälje, Malmö, Örebro, Västerås och den stora rivalen Mora. Det kommer bli tufft att hamna i topp på denna serie, var så säkra. Dagens lista kommer att handla om några önskningar som jag har inför årets säsong!

1. En bra start. I denna serie kommer det att bli superjämnt så en bra start är ett måste. Vinst i hemmmatcherna och mot de sämre lagen borta och sen knipa nån bortpoäng av de bättre lagen är melodin. Många poängtapp i början kan bli ödesstigert.
2. Formtopp i april. Senaste kvalserien var den första på många år där det kändes som om de hade toppat formen och att det inte blev uppflytt var mer oturligt. Tidgare så har de haft den sämsta formen när det gällde som bäst. Målet måste vara att ta sig till kvalet på ett smidigt sätt och sen där blixtra till ordentligt
3. Michael Ryder. Nu verkar det ju bli strejk i Nordamerika och vad skulle kunna vara bättre än att plocka "hem" Ryder som är en av de bättre som någonsin spelat i den blåvita tröjan. Ja egentligen är jag emot proffsförstärkningar men om DIF och SSK ska plocka in ett gäng så tycker jag Leksand ska ta chansen och nu när Ekman-Larsson troligen inte väljer Dalarna så skulle ju Ryder vara en dröm.
4. Pelle Prestberg. Snälla Pelle, bli frisk snart så du kan styra pp-spelet som var så uselt förra året. Gör dina poäng och led oss mot eliten där du och laget hör hemma.
5. Ungdomarna. Förra året blommade många av de yngre ut och gjorde stora framsteg. Hoppas att Forsberg, Händemark, De La Rose fortsätter att dominera.

Jag vet att Brynäsare och annat löst folk som vanligt kommer håna mig om alla misslyckade återtåg men som äkta leksing sen innan födseln så bryr jag mig inte. Har jublat och gråtit om vartannat under de senaste 30 åren och oavsett om leksand spelar i elitserien, div.2 eller KHL så kommer jag alltid att stötta laget, LJTD

1 kommentar: