Summa sidvisningar

2012-09-12

Elitserien

Idag börjar alltså hockeyallsvenskan och Leksand ser lika starka ut som man kunde hoppas. Imorgon börjar elitserien. Självklart så följer jag inte denna serie med lika stort intresse men ändå så försöker jag hänga med en del och kollar såklart tabellen. Här kommer mina förhoppningar om årets elitsäsong.

1. Mindre tjafs. Det känns som om elitserien är den serie i Sverige där det gnälls mest. Det klagas på domare, videogranskare, motståndare, tränare och pajkastning uppstår i typ varje omgångg. Lägg ner och spela istället.
2. Succé för norrlandslagen. I fotboll tycker jag att norrlandsfönstret kan stängas för gott men i hockeyn hejar jag nästan alltid på dessa lag(förutom brynäs såklart) Tycker att hockeyn behövs däruppe i norr och det är alltid bra drag på matcherna, så heja MoDo, Timrå och Skellefteå.
3. Brynäs och Rögle i kvalserien. Rögle vill jag ha dit för att dom var inte värda elitplatsen så jag vill att dom hamnar där så leksand kan tvåla till dem rejält. Vad det gäller brynäs så handlar det mest om att jag blev så sjukt less på alla brynäsare på facebook förra året som jublade högt vid varje seger. Skulle gärna slippa det tjatet denna säsong och då passar det bra att ha dem i kvalserien.
4. Gamla leksingars framgång. Det finns ett stort antal leksingar i elitserien och även om de spelar i fel färger nu så önskar man dom alltid framgång och att de kommer hem när vi är tillbaks i elitserien.
5. AIK. Egentligen skiter jag i dem men nu när DIF spelar i allsvenskan så är det viktigt att det går bra för dem. Det behövs ett stockholmslag i högsta serien för att inte hockeym ska tappa i dragningskraft.

Det var allt för idag, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar