Summa sidvisningar

2012-09-28

Petra Marklund

Idag när ja satt i bilen hem till mina prickiga men pigga barn så intervjuade Kristian Luuk Petra Marklund, eller Septmeber som hon mest är känd som. Hon ska släppa en skiva på svenska och då byter hon personlighet och kallar sig Petra istället för disco-September. De två låtarna jag hört låter skitbra, inte bara för att J.Berg har skrivit dem. Själva radioprogrammet med Luuk var också ganska underhållande men det hör inte hit.. Det jag tänkte på är det här med att ha olika namn som artist. Jag förstår själva tanken, man gör nåt nytt och då måste man tydligare markera det och då passar det bra att kalla sig nåt annat men för mig tycker jag bara att det blir rörigt och förr när skivsamlingen stod i noggrann bokstavsordning på bästa plats i vardagsrummet så blev det otroligt svårt när nån sån artist släppte en ny skiva. Ska den stå på en egen plats eller ska den sorteras  in på samma plats fast de har olika namn, ja ni förstår dilemmat...
Här kommer iaf en lista över artíster som använt olika namn..

1. Annika Norlin/Säkert/Hello Saferide. Här tog det en lång tid innan jag fattade att detta var samma artist. Annika kallar sig Säkert när hon sjunger på svenska och Hello Safride när hon kör på engelska.
2. Prince/The artist formelly known as Prince/The artist/Prince logo.svg Ja här blir det konstigt. Prince som hade många hits på 80-talet kom helt plötsligt på att han bara skulle ha en symbol och inte heta nåt. Nu har inte jag nån skiva med honom men var fan sortera man in en symbol i skivsamlingen?
3. Son of a plumber/Per Gessle. När Gessle skulle göra en lite mer experimentell skiva på engelska så kallade han sig plötsligt son of a plumber (pappa Kurt var rörmokare..) Skivan lät väl mest som Gessle gör mest, bara lite sämre, så nästa skiva när han sjöng på engelska så fick han återgå till sitt vanliga namn..
4. Puff Daddy/P.Diddy/Diddy Här har vi en kille med storhetsvansinne och en del av det var väl att byta namn vid flera tillfällen. De senaste åren har det varit ganska tyst om honom, skönt!

Nej nu blev klockan för mycket. Det finns fler att lista men det får bli nån annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar