Summa sidvisningar

2012-09-07

Sigrids första lista

Vår dotter Sigrid är ofta den stora ljuspunkten i livet. Hon är en tänkande, rolig, smart och speciell liten treåring. Hon snappar alltid upp saker man säger och är intresserad av att lära sig. Själv försöker jag på mitt lilla sätt lära henne saker som jag är intresserad av, med lite blandad framgång. Jag får väl begränsa lärandet  så att hon inte blir retad i skolan för att hon kan så mycket konstiga saker men jag måste ändå säga att jag är stolt att hon kan sjunga ett par Kentlåtar, en del Gyllene Tider. Hon är även koll på det viktigaste i sporten (Leksand, Storvreta, Zlatan....) Sjävklart så försöker jag skola in henne i listornas värld, med blandad framgång. Hon har nog inte riktigt förstått poängen med det. men idag så kommer ändå Sigrids första lista och det kommer fler, det lovar jag. Idag så är det Sigrids top-3 maträtter!

1. Spagetti Carbonara (bra val)
2. Chili con carne (lite överraskande)
3. Tacos (en klassiker)

Det var allt för idag, trevlig helg!

2 kommentarer: