Summa sidvisningar

2012-09-26

Märkliga människor

Ibland fastnar jag framför väldigt märkliga TV-program, speciellt som igår kväll när jag visste att jag skulle vara hemma med sjuka barn idag så har jag svårt att slita mig från TV:n. Hur som helst så var det ett ganska märkligt, men kul program igår om amerikaner (såklart) som på fullaste allvar trodde att judgment day var nära. En famlij var helt självförsörjande fast det bodde mitt inne i stan. De odlade och hade djur på en liten pluttomt. De gjorde t.o.m sin egen bensin (fråga mig inte hur..) En annan familj hade gjort om en hel lada till ett storage room där de bunkrade allt som kan tänkas behövas när domedagen kommer. Det var konserver, socker, mjöl, alkohol och annat. Det roligaste var att det köpte sjukt mycket vin och sprit men var helnykterister själva. Det skulle använda det som handelsvara när jorden går under.. Ja konstiga människor finns det. Ja jag ska ju lista nåt också och då blir det helt enkelt vad jag skulle fylla på mitt lager med om det skulle dyka upp ett sånt läge..

1. vatten. Ja ganska självklart då det är svårt att klara sig utan det.
2. salt. Den mesta maten smakar ganska illa utan salt så det skulle jag definitivt bunkra upp med.
3. pasta. I alla dess former. Det funkar bra att äta utan nåt annat till så det klarar man sig länge på.
4. tonfisk på burk. Det kan man äta till mycket eller bara som det är. Gott och en bra vara att lagra mycket av.
5. Whisky. Nåt måste man ju dricka och whisky är både gott, bra mot förkylningar.

Imorgon kommer min bucketlist här på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar