Summa sidvisningar

2013-09-28

Böcker

Instagram har de senaste dagarna överösts med kort från bokmässan i Göteborg. har aldrig varit där men skulle gärna åka dit. Det verkar vara en riktigt rolig mässa med massa roliga föreläsningar och intressanta människor. Får satsa på att bli författare så att man får åka dit och göra reklam för sina böcker. Om jag fick chansen att skriva en bok så har jag lite olika idéer på vad som skulle kunna bli bra..
1. Deckare. har läst några hundra i mitt liv och har full koll på hur man lägger upp en spännande intrig. Morden i Björklinge är väl en bra titel.
2. Bloggen i bokform. Många ger ut sina krönikor och blogginlägg i bokform så de borde jag också kunna göra, en given hit och storsäljare.
3. Sportlexikon. Har hyfsad koll på sportens värld och en uppslagsbok med det mesta och det bästa från sporten skulle man väl kunna fixa i ordning ganska lätt.
4. Musikquiz. En bok med olika musiktävlingar, det skulle väl kunna vara nåt. Uppdelat i olika kategorier och med tillhörande skiva/sticka med låtar man kan ha med i tävlingarna.
5. Kokbok. Självklart med mycket pasta med olika såser men även en del andra bra grejer som jag fixar i köket.

Hoppas med detta att jag hämnar där nästa år!

1 kommentar:

  1. Heja Mats, vilka roliga idéer! Sök pengar från kommunen och försök komma dit. Jag har varit där för många år sedan. Det var en höjdare! Har kort på Guillou, bl.a Alla är ju där!

    SvaraRadera