Summa sidvisningar

2013-09-01

sommaren

Efter tre dagar med nästanfärdiga inlägg är det dags att få en lista klar för publicering. Idag den första september känns det rätt att slutligen summera denna sommar som aldrig har velat ta slut. Men nu i morse så kändes det rätt kallt på springrundan och igår så krattade Sigrid löv så då får vi väl välkomna hösten 2013 (även om det ser ut att bli varmt i veckan igen..). Så här kommer fem saker som jag minnas från summer of ´13

1. Vädret. I början var jag lite skeptisk. Soligt ja men även blåsigt och ganska kyligt men från nån vecka in i juli så var det bara perfekt, inte för varmt utan en behaglig temperatur och nästan inget regn alls, helt underbart.
2. Bröllop. Yngsten i syskonskaran gifte sig ju under sommaren så nu är det bara jag kvar.. Både svensexehelgen och själva bröllopshelgen var superroliga och saker som jag kommer att minnas.
3. Latheten. För första sommaren på evigheter så har vi inte haft en massa jobbiga projekt utan vi har mest tagit det lugnt och tagit dagen som den kommit. Även om större delen av semestern spenderades på hemmaplan så struntade vi i planerade projekt och tog en softsommar. Men nästa år, då ska det byggas!!!
4. Kändisar. Pernilla tycker jag är lite pinsam som gärna går fram och hälsar och pratar med kända personer men jag tycker att det är kul. Har haft roliga samtal med Björn Hellberg och Pontus Kåmark denna sommar och även hälsat på ett större gäng gamla leksandslegender och även Tommy Svensson, 94-coachhjälten.
5. Träning. Ja jag vet att det blir en del tjat om detta men när jag gick tillbaks till jobbet så kunde jag summera en sommar där jag sprungit i princip varje dag, jag kanske missade fem dagar totalt och jag har faktiskt fortsatt att köra 4-5 pass i veckan. Men som jag skrev för nån dag sen så fick jag ett bakslag i helgen men förhoppningsvis så kan jag köra på ändå.

I veckan blir det inlägg om friluftsdagar, hösten och lite Leksands IF!

1 kommentar:

  1. Så trevligt att det blev så mycket positivt denna sommar. Ni valde en klok strategi med mycket vila och roliga upplevelser.
    Nästa sommar får vi hjälpa till med barnen en del.

    SvaraRadera