Summa sidvisningar

2013-04-26

39


Ja då kan man lägga ytterligare ett år till samlingen. Har nog inte åldrats så mycket mentalt som jag gjort detta år men vakna nätter, barn som tar kraft och ett jobb som tar ännu mer kraft. Ändå känns det inte som om jag är så himla gammal. MEN om man tänker på några av sakerna som inträffade under mitt födelseår 1974 tyder på att jag har levt ett tag då det känns vääääldigt länge sen!
1.       ABBA vann Eurovision. Med platådojjor och utsvängda byxor och en rökare till poplåt blev de kända över hela Europa. Det känns inte som igår precis.
2.       Leksand vann sitt tredje SM-guld. Leksand dominerar hockeySverige fullständigt. Rätt länge sen (även om jag hoppas på en repris)
3.       Nixon avgår efter Watergate. Var det samma år som jag föddes. Känns som om det var i en annan tidsålder.
4.       Stenis vinner sin första WC-seger. Kolla bara bilderna från när han vann. Det är ju inte direkt dagens slalom som kördes då. Men detta skedde alltså samma år som jag föddes.
5.       Charles Lindbergh dog. Hallå, var det inte typ på 1800-talet som han flög över Atlanten. Nej det kan det knappast ha varit om han levde samma år som jag föddes.

Ja nu är vi på väg mot 40 med stormsteg, får se vad som händer då!!


1 kommentar:

  1. Mats! Väldigt intressanta exempel på vad som hände, det år du föddes. Jag håller med. Det känns mycket länge sedan. Det var också en mycket varm, skön och tidig vår. Även detta känns som evigheter sedan, eller hur?

    SvaraRadera