Summa sidvisningar

2013-04-06

Förhoppningar

Jag skrev ju om våren för nån dag sen och idag så tänkte jag återvända till ämnet. Alltid när det kommer en ny årstid så kommer ju den med en hel del förhoppningar och förväntningar. När man sammanfattar så brukar ju mycket inte falla in men en del av grejen är väl just att man ska hoppas lite innan.. Här är iaf mina förhoppningar på våren 2013.
1.       Bra väder. Nu har vi haft en kall vår, en kall sommar, en kall höst, en kall vinter och en kall vår igen. Nu är det dags för lite värme. Kom igen nu solen. Värm oss ordentligt så vi slipper gå med vinterkläder sex månader om året.
2.       Mycket grillande. Förra året så var altanen mest fylld av målarburkar och täckplast så det blev inte mycket grillande alls. Denna vår hoppas jag att det blir mycket gott som läggs på grillen.
3.       Friska barn. Vi har faktiskt haft det ganska lugnt här hemma senaste månaden. Snälla låt det fortsätta så!
4.       Lugnt på jobbet. Jobbet är ju det stället där man tillbringar mest vaken tid. Det kommer, som vanligt, att vara alldeles för mycket att göra och man kommer inte ens hinna med hälften av det som man vill men jag hoppas ändå att det kommer att flyta på bra utan störa störningsmoment.
5.       Egentid. Det önskar jag alltid men det är svårt att få till med två ganska intensiva barn. Hoppas ändå att det kan bli lite tid för en golfrunda eller något annat som gör att man får lite nya krafter.
Tack för idag. Återkommer imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar