Summa sidvisningar

2013-04-10

Tävlingar jag vill vinna

Sitter å kollar på favoritprogrammet Sveriges mästerkock. Skulle vara sjukt kul att vinna den tävlingen. Inte så mycket för pengarna, det är ”bara” 250000.. Men mer för att det skulle vara Sveriges bästa amatörkock.
 Idag så ska jag lista TV-tävlingar som jag skulle vilja vinna. För enkelhetens skulle har jag plockat bort kändistävlingar som typ Let´s dance och bara tagit med tävlingar där vanligt folk kan vara med.
1.       Sveriges mästerkock. En tävling där man verkligen får visa att man är bra på något viktigt.
2.       Robinson. det ultimata styrke/uthållighetsprovet. Att leva på en öde ö med ett gäng mer eller mindre smarta personer utan mat i 40 dagar skulle vara coolt.
3.       Postkodmiljonären. Frågeprogram är det alltid stor prestige i och här kan man vinna en massa pengar om man går långt.
4.       Vem vet mest. Ytterligare ett frågtävling. Här handlar det om att vara snabb och ha mycket kunskap om otroligt mycket. Skulle nog kunna passa mig om jag bara vågade anmäla mig.
5.       Idol. Ja jag vet, det är ju totalt långsökt och helt omöjligt men vem vill inte bli en rockstjärna liksom.
Tack för idag och gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar