Summa sidvisningar

2013-04-07

Beroendeframkallande

För ca två år sen så skrev jag ett inlägg om mobilspel.  Sen dess så har det hänt mycket på spelfronten och även de spel som jag själv spelar eller har spelat mycket. Rubriken visar också vad det handlar om, man blir beroende.. Här kommer en lista på de spelen som jag har spelat mest och fastnat mest för det senaste året.
1.       Wordfeud. Började spela oktober 2011 och spelade mycket fram till förra sommaren. Nu har jag bara några få motståndare kvar som jag lirar mot. Det är fortfarande en favorit och vissa motståndare är extra roliga att slå.
2.       Rumble/ruzzle. Det var också ett sånt spel som alla spelade under ett tag men nu vet jag ingen som kör och jag har inte ens installerat det på min nya telefon. Till skillnad mot WF så handlade detta mer om snabbhet än att tänka till.
3.       Candy crush. Jag är ganska usel på detta men det är väldigt lätt att fastna. Lite trist att man måste betala för att få en del fördelar som gör att spelet blir enklare att klara. Kul med oändligt många levels så det tar aldrig slut.
4.       Quizkampen. Jag var lite sen med detta då detta spel inte varit gratis för androider förrän alldeles nyss. Jag vägrar att betala för spel på mobilen så därför har jag precis börjat. Har börjat vinna nu också efter en skral start.
5.       Logos quiz. Detta körde jag mest i somras. Flera hundra loggor i olika områden ska man lista ut med eller utan ledtrådar. Oerhört lätt att fastna.

Det var allt för idag. Imorgon så blir det ett ämne som jag ofta kommer tillbaka till. Ni som inte kan gissa får vänta och se!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar