Summa sidvisningar

2013-04-03

Besök på Tegera

Igår blev det säsongens första och enda besök på Tegera arena för att fira Leksands avancemang till eliten. Nu blev det en ganska avslagen match igår där Leksand kändes som det bättre laget men de saknade den extra växeln som behövdes.
Jag lovar att denna lista blir det sista om Leksand för nu. Om sex månader så väntar elitserien så då finns det anledningar att återkomma…Och jag ska bara i all enkelhet idag lista fem punkter som jag tänkte på igår..
1.       Sittplats är trevligt. Brukar alltid stå i klacken men nu var det fullt och fast jag satt högst upp i hallen så såg jag perfekt och slapp ryggontet efter halva matchen.
2.       Nya arenor borde vara obligatoriskt. Tänk vad kallt det var i gamla Leksands isstadion. Så otroligt mycket skönare att slippa mössa och vantar.
3.       Leksand har Sveriges bästa fans. Superstars sjöng oavbrutet från start till säkert 10 minuter efter matchen var slut. Ofta fick de med stålplats också, trots att matchen inte betydde någonting. Imponerande.
4.       Gå själv på match är kul. Det var första gången som jag gick ensam på en sån här match. Ddet var rätt kul. Man snackade med de som satt bredvid och även med folk runt om i arenan.
5.       Hockey ska ses live. Hockey på TV har jag inte mycket för, orkar sällan se en hel match men live så är det en av de bättre sporterna. Det händer mycket och trots ljud från publiken så hörs mycket från isen.

Imorgon ska jag skriva om något helt annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar