Summa sidvisningar

2013-04-15

Rysningar

Det har nu gått drygt två veckor sen Leksand klarade elitserieplatsen efter sju lååånga jobbiga, hemska år. Precis som de andra återtågen(2002, 2005) så missade jag den avgörande matchen. 2002 så såg jag säkert 10 matcher under året men när det väl avgjordes hemma mot AIK så var jag festarrangör. 2005 så såg jag matchen innan avgörandet, mot brynäs, men när det väl avgjordes så hade jag annat för mig, I år hade jag också chansen att gå men det gick inte att få ihop det och jag trodde ärligt att avgörandet skulle ske i matchen efter, och den var jag på. Hur som helst så har jag haft svårt att se de stora glädjescenerna från den avgörande Röglematchen då jag känner att jag missade nåt riktigt stort. Nu i helgen när jag inte kunde sova så satt jag ändå och kollade igenom en hel del youtube-klipp och det ordet som sammanfattar allt är: mäktigt! Ni som hatar Leksand eller skiter i sport i allmänhet kommer säkert inte gilla dessa klipp men för oss andra, titta och njut!
1.       De sista minuterna på matchen. Magisk stämning http://www.youtube.com/watch?v=Ox9aN1_jqAI
2.       Intervju med Jensa Bergenström, den stora hjälten och kämpen. Han är lätt rörd..
3.       Superleksingen Stiko Per Larsson värmer upp publiken innan match med leksandshyllningen Bröder.
4.       Planinvasion av det snällare slaget…
5.       Matchvinnande 2-0 målet. Underbart jubel.


Det var allt för idag, gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar