Summa sidvisningar

2013-04-08

Filip&Fredrik

Ni som läser bloggen och ni som känner mig vet at jag har en crush på Filip&Fredrik. Tycker att de är Sveriges överlägset bästa underhållare. Ikväll började deras nya program nugammalt och som vanligt blev det en galen blandning av seriöst och en massa trams. Jag har redan rankat deras bästa program och även om man skulle kunna göra en uppdaterad lista så tänkte jag istället idag visa på deras otroliga produktivitet de senaste åren. Det finns inga i Sverige som har gjort så mycket olika produktioner under de senaste åren. Här kommer en lista.
1.       2010 Lite sällskap. De åkte till Värmland för att hjälpa några lite annorlunda speciella människor hitta kärleken. Ett fint program med flera härliga personligheter.
2.       2011 Nittileaks. Under tio veckor så gick de igenom hela 1990-talet med olika gäster. otroligt underhållande och det måste ha krävts väldigt mycket resarch och grävande i diverse arkiv.
3.       2011-2012 Breaking news. Ett nyhetsmagasin som gick fyra kvällar i veckan under sex veckor. Blandade riktiga nyheter med rent trams. Nyskapande för att vara svensk TV
4.       2012 Får vi följa med. Deras bästa program hittills enligt mig. Enkel programidé då de hänger på slumpmässigt utvalda människor runt om i Sverige. De stötte på helt underbara personer under de veckorna programmet gick och jag satt mest med ett leende på läpparna hela tiden. Vann helt rättvist två kristaller.
5.       2013 Hissen. Senaste programmet då de var tillbaka i att intervjua kändisar som de gjort i ”ett herrans liv” och ”high chaparall”. I detta utförande satt de instängda i en hiss under ett visst antal timmar. En del av programmen var lysande, andra lite sämre.
Under dessa år har de utöver detta gjort Vem kan slå Filip och Fredrik, haft en podcast varje vecka och varit på Sverigeturné med den stora showen ”Den förlorade staden”. Fullt upp med andra ord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar