Summa sidvisningar

2013-04-17

Andra återkomster som skulle vara kul att se.

Nu när Gyllene Tider ska åt och spela i sommar så tycker man ju att det finns andra (svenska) band som också borde fundera på en skivinspelning och/eller turné. Här kommer några som det skulle vara coolt att se i en comeback.

1. ABBA Inget av mina favoritband men det klart det skulle vara superhäftigt och Björn och Benny skrev några nya superhits och tog med sig brudarna på en stor Sverige och världsturné. Det är väl 99.99999% chans att detta aldrig kommer att inträffa men det får ändå bli min etta.
2. EBBA GRÖN. Staten och kapitalet, Die Mauer, Totalvägra, Beväpna oss. Låtlistan på grymma låtar kan göras hur lång som helst. Det är väl bara för Thåström att slå en pling till sina gamla polare och dra ut på vägarna.
3. JUMPER. Detta värmländska superband har jag skrivit om förut. Deras karriär var alldeles för kort och framförallt så var deras topp alldeles för kort, en jävligt bra skiva, en ganska bra och en lite sämre var det de åstadkom men den första skivan enbart gör att jag mer än gärna skulle se comeback.
4. RATATA. Mauro Scocco och Johan Ekelunds duo som hade så stora framgångar under slutet på 80-talet. Jag tyckte dom var skitbra och skulle gärna se dem göra en ny skiva.
5. BRODER DANIEL. La ner 2008 när en av medlemmarna i bandet dog. Skulle vara kul att se dem spela ihop igen och då gärna med originaluppsättningen med Håkan Hellström och Daniel Gilbert.

Det var allt för idag, tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar