Summa sidvisningar

2011-06-28

Bästa badplatser

Det verkar som om värmen är på väg tillbaka efter nån vecka med lite sunksommar. Därför passar det bra idag att göra en topplista över badplatser. Jag skulle kunna ranka de finaste stränderna jag varit på men det får bli nån annan gång för idag så är det badställerna runt Uppsala som ska rangordnas. Uppsala är ju inte känt som nån badmetropol men det finns en del guldkorn ändå. Här är min lista!

1. Fjällnora. Där hängde jag otroligt mycket under en tioårsperiod. Jag var där nästan dagligen på somrarna. Stora ytor och ofta ganska skönt badvatten gör detta till favoriten nummer ett.
2. Björklinge. Nya "hemmabadet". Även det badet har stora ytor och flera bryggor. Bra för barnen också.
3. Wik. Trevlig badplats med fina omgivningar. Plus för hopptornet, minus för att det är lite trångt där man går ner i vattnet. Trevlig kiosk är också ett plus.
4. Djupviken. Favoritbadet när vi hade hunden. Det är en bra bit att gå från parkeringen men det finns flera fina badvikar där det inte är alltför mycket folk. Inte särskilt barnvänligt dock. Fin utsikt med Skaris på andra sidan sjön.
5. Lännabadet. Hit åkte vi nästan alltid när vi var små. Mycket plats och flera hoppbara klippor.

3 kommentarer:

  1. Lännabadet, ja det var sommar för oss. Folkvagnsbussen full med barn och föräldrar, samt sommarbullar. Mysigt, även fär en badkruka som jag.

    SvaraRadera
  2. Storudden, Dalby!! Eller den kanske tävlar i klassen Bästa Badparadisen?!

    SvaraRadera
  3. Stefan. Ditt land var faktiskt med på ursprungslistan som nummer fyra tror jag, men det föll på att jag inte visste vad jag skulle kalla badplatsen. Men här och nu får den definitivt ett hedersomnämnande..

    SvaraRadera