Summa sidvisningar

2011-06-15

Glass

Alla som känner mig vet att jag inte är nån sötsaksfantast och absolut inte är nån stor glassätare. Trots det så fick jag förra veckan en riktig uppenbarelse som gjorde att jag var tvungen att göra en lista över mina favoritglassar. För att inte krångla till det så har jag tagit bort alternativen mjukglass och kulglass och alltså fokuserat på den glassen som har olika mer eller mindre uppfinnesrika namn..Glassen kan komma från Hemglass, GB, Sia, Diplom-is eller liknande..

1. Tyrkisk Peber. Anledningen till denna lista. Vaniljglass med salmiaklakritsfyllning och lakritsöverdrag. Helt sjukt god.. Ska ta en när denna lista är färdigskriven..
2. Tip Top. Favoriten bland strutarna. Vaniljglass med chokladöverdrag och med chokladfyllning i
3. Piggelin. Denna pinnklassíker måste med. Smak av tuttifrutti och klart billigast. Lite trist när de tog bort pappret som alltid fastnade på glassen.
4. Cornetto Jordgubb. Min favorit när jag var barn. Denna köpte jag nästan alltid när chansen fanns. Strut med jordgubbsglass(!) med nån form av jordbubbssyltsfyllning.
5. Lakritspuck. Eftersom lakrits är bäst så får ´denna glass slinka med på femte plats. Från början var pinnen ett tuggummi men denna togs tyvärr bort.

Imorgon är troligen sista jobbdagen för denna termin så ska försöka få ihop nån lista om detta..

2 kommentarer:

  1. Håller helt klart med om ettan. Max hade en magiskt god turkisk för nåt år sen. Prova att gör själv i mixern en halv påse med vaniljglass grymt gott!

    SvaraRadera
  2. Det måste jag testa, atck för tipset// Mats

    SvaraRadera