Summa sidvisningar

2011-06-21

Top-5 Friends avsnitt

Som tidigare nämnt så är Friends min absoluta favorit i komediseriefacket. Jag har alla säsonger på DVD (de flesta oöppnade) och 95% av alla avsnitt har jag sett minst tre gånger, många säkert tio-femton gånger. Idag satt jag och matade Konrad när det var dags för ett avsnitt från början av säsong 8 och till min stora förvåning var det avsnitt jag aldrig sett. Jag vet att det var nån säsong som krockade med innebandyträning men jag trodde att jag hade "sett ikapp" men tydligen hade jag missat detta. Kul! Måste gå igenom den säsongen nu så det inte är ytterligare program som jag missat.. Hur om helst så tänkte jag, dagen till ära ranka mina fem favoritavsnitt. Det är väldigt troligt att jag har glömt nån riktig höjdare men isf kanske nåt annat inbitet fan kan kommentera det..

1. Avsnitt 14 säsong 5. Avsnittet då alla lyckas luska ut att Monica och Chandler är ett par och Ross flyttar in i Ugly naked guys lägenhet. Skrattar fortfarande högt åt detta avsnitt.
2. Avsnitt 12 säsong 4. Avsnittet då Ross är domare i en frågesportstävling mellan Joey och Chandler mot Monica och Rachel. Grabbarna vinner och får tjejernas lägenhet. Sanslöst roliga frågor och bra flyt i replikerna hela avsnittet!
3. Säsong 4 avsnitt 24. Klassiskt avsnitt när Ross ska gifta sig med Emely men råkar säga Rachels namn. Lysande humor rakt igenom.
4. Avsnitt 9 säsong 8. Brad Pitt gästskådespelar som kompis till Ross. Dessa två hade en "I hate Rachel" klubb på high school. Joey ska försöka äta en hel kalkon själv. Detta är ett av alla roliga Thanksgivingavsnitt!
5. Avsnitt 17 säsong 6. Ross försöker lära tjejerna Unagi, Joey försöker hitta en tvilling och Chandler ska försöka göra en egen Valentines present  till Monica. Alla småstories är superroliga.

Ny lista imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar