Summa sidvisningar

2011-06-14

London baby

Yes nu har vi internetuppkoppling igen, livet leker! Har funderat på många olika listor under de dagar jag varit borta. Hade idéer om NHL-finalen, tv-program, filmer, sommarhits och flera andra, men det blev inget av dem. Anledningen till det är att vi fick reda på att vi faktiskt har fått biljetter till sommar-OS nästa sommar. Inget av de coolaste tävlingarna men ändå. Bara själva grejen att komma dit och se spektaklet kommer ju bli en underbar upplevelse. Bara därför så kommer jag idag att ranka fem sporter som jag inte bryr sig ett dugg om under olympiaden(som är det rätta benämningen på tiden mellan spelen), men som jag med glädje följer när det väl är dags för spelen . Självklart varieras detta lite på var de bästa svenskchanserna finns..
1. Landhockey. Tycker detta är en supercool sport. Alla är right-skyttar, bara en sån grej. Det är hårt, tufft och ofta väldigt tekniskt spel. Jävligt skoj helt enkelt!
2. Velodromcykel. Fascineras väldigt mycket av denna sport. Speciellt de taktiska loppen då de finåker ganska länge och sen bara exploderar. Lite svåra regler ibland dock..
4. Lerduveskytte. Har lite svårt för skytte men denna gren är ju genialiskt enkel. En eller två duvor i luften, flest träff vinner. Dom bästa missar max två av 50 duvor. Otroligt imponerande och kul TV-sport.
4. Vattenpolo. En riktigt manlig sport med tuffa tag i vattnet, Målisen verkar ha en ganska svår position. Lite svårt att slänga sig när man inte har nåt att ta sats från..
5. Tyngdlyftning. Alltså dom är ju så sjukt starka. Ok att 79% säkert är dopade men ändå. Jag blir impad ändå..

En sport som ändå inte kommer nära att vara intressant: Segling. Jag fattar absolut ingenting av denna sport. det är omöjligt att se på TV:n hur de ligger till och det tar för lång tid för att det ska bli intressant..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar