Summa sidvisningar

2011-06-16

Hockey

Jag kollade lite på sista Stanley Cup-finalen i natt men det kändes avgjort tidigt så det var inte så himlans spännande. Tycker lite, men bara lite, synd om Sedinbröderna som har gjort en så otrolig säsong men nu kommer att bli grymt sågade och kritiserade för att de inte levererade när det verkligen gällde. Det som var kul med resultatet var att gamla leksingen Michael Ryder fick höja bucklan. Tänkte idag lista mina favoritsvenskar genom historien i NHL. Alla spelare med Leksandsanknytning är strukna för annars så skulle det bli en ensidig lista..

1. Peter Forsberg. Klar etta på min lista. Trist med alla misslyckade comebackförsök under de sista åren. När han var som bästa så var det en ren fröjd att se hans spel.
2. Henrik Zetterberg. En nutida favorit. Ger alltid allt på isen och gör en hel del spektakulära mål. Detroit trogen sen debuten
3. Mats Sundin. Bodde i USA i början på Suddens långa NHL-karriär och jag kommer ihåg att jag redan då var imponerad av hans tunga spel. Fick aldrig gå riktigt långt i Stanley Cup men abonnerade på en plats långt uppe i poängligan.
4. Niklas Lidström. Tänk att han fortfarande håller så hög nivå fast han har passerat 40-årsstrecket. Sveriges bästa back genom tiderna. Den svensk som gjort flest poäng i slutspelsmatcher.
5. Mats Näslund. Måste ta med en spelare från den lite äldre generationen och då får det bli herr Näslund som var en av mina första hockeyidoler (kanske pga namnet vad vet jag..) Dominerade i Canadiens under många säsonger..

Imorgon känns det som om det är dags för en filmlista men känner jag mig själv så kan det lika bra bli nåt helt annat.. Den som tittar in imorgon får svaret!!
5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar