Summa sidvisningar

2011-06-25

Dagen efter

Jag har absolut inga vetenskapliga bevis men jag kan tänka mig att midsommardagen är en av de dagar på året då det konsumeras mest Alvedon och flest människor vaknar upp med torra munnar och trötta kroppar. Det finns få bra botemedel till detta, istället för man ta det för vad det är och hoppas på snabb tillpiggnad. Om man, som vi, har två småbarn kan det vara svårt att få vila ut men man kan hoppas på en snäll sambo eller väluppfostrade barn. Här kommer i alla fall dagens lista med tips på bra saker att göra "dagen efter".

1. Svulla i onyttig mat. Chips, pizza, kebab eller hamburgare. Passa på att äta en massa onyttigheter när kroppen ändå är lita ur funktion.
2. Kolla på missade inspelade TV-program. Jag brukar nästan alltid spela in ett gäng TV-program under veckan som jag av en eller annan anledning inte hann se. Perfekt att lägga sig i soffan och snabbspola sig igenom dessa program!
3. SOV!! Att sova bort en dag kan kännas meningslöst men i detta fall så kanske det är nödvändighet. OM du har chansen, ligg kvar i sängen!
4. Kolla på en DVD-box. Samma soffläge som på punkt nummer två. Välj ut en av favvisserie på DVD och tryck på play. Till en sån här dag så skulle jag föreslå nåt enkelt utan alltför krångliga intriger och med lagom humor, typ The Office.
5. Kanske det "jobbigaste" tipset. Bjud hem några kompisar som är hyfsat pigga. Kör igång grillen eller bjud på lite leftovers från gårdagen och ta fram det som är kvar i vintetran. Kan kännas jättesegt först men när gästerna väl är på plats och maten är klar så kan det kännas som helt rät val!

Ny lista imorgon söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar