Summa sidvisningar

2011-06-23

Sommarplågor

Dagens lista handlar om sommarplågor och då pratar jag inte om mygg eller om stekare på stranden utan om låter som spelas hela sommaren lång och som man oftast gillar fram till midsommar, tycker är ok. under juli och hatar under augusti månad. För att det ska räknas som en sommarplåga (enligt mig) så ska låten komma ut i maj eller i början på juni så att den hinner sätta sig, den ska vara trallvänlig och lätt att sjunga med i och helst så ska den vara dansvänlig (även om det inte stämmer med alla låtar på min lista). Tidigare var det också ett måste att låten fanns med på "Sommartoppen" (P3:s sommarlistprogram för er ovetande) men det programmet lades ner för typ fem år sen så sedan dess så är det måstet borta.
Här är iaf min lista över fem riktiga sommarplågor

1. Paradisio- Bailando 1997
2  Inner Circle- Sweat (a la la la la long) 1992
3  Los del rio: Macarena 1996
4. Basshunter: Boten Anna 2006
5. Gyllene tider: Gå & Fiska 1996

Ni läsare kanske har någon annan favorit som borde varit med på listan!

5 kommentarer:

  1. Vad blir årets tror du?

    SvaraRadera
  2. Oj det gick äntligen att skicka en kommentar:)

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte, har lite dålig koll Jennifer Lopez eller Eric Amarillo kanske// Mats

    SvaraRadera
  4. Ja Eric Amarillo är det redan. Ett annat "måste" är att artisten skall vara relativt okänd, men ok, jag håller med om att "Gå och fiska" var en sommarplåga. Glöm inte "Hej Monica" och "Ingen vill veta var du köpt din tröja" som faktiskt konkurrerade samma år om jag minns rätt "2005)

    SvaraRadera
  5. Bra kommentar där Nisse om att det helst ska vara en okänd artist, det stämmer ju i många fall. Tror tröjlåten och Monica var 2004..

    SvaraRadera