Summa sidvisningar

2011-06-02

Tennisracketar

Måste ju få in något ytterligare tennisinfluerat ämne innan Franska Öppna tar slut. Har tyvärr inte sett så mycket som jag har velat (har ju småbarn..) men har sett lite av Söderlings matcher under veckan. Tyvärr så var han ju chanslös mot Rafa idag. Hur som helst.. när jag själv spelade så var det ju mycket snack om vilket märke man hade på racketen och det blev ofta diskussioner om vad som var bäst och mindre bra. Så här kommer fem coola märken på racketar som man skulle ha:

1. Prince. En av de stora favoriterna med sloganen "Kiss me, I might be a Prince". Vet ej om några av storsspelarna hade detta märke.
2. Wilson. Med den stora dubbel-W symbolen på racket så var man hemma. Hade själv ett Wilson Pro Max. Det var ingen av de riktigt häftiga varianterna men det spelade ingen roll, det var ju ändå ett Wilson
3. Rossignol. Hade en lite annorlunda design som mest såg märkligt ut men eftersom det var Wilanders märke så funkade det. Jag hade ett med hans tryckta autograf på ramen, mycket häftigt!
4. Donnay. Borgs märke, det behövs inte säga så mycket mer. När jag gick på minitennis i början på 80-talet och alla fick låna racketar så var det Donnay som gällde.
5. Head. Vad jag kommer ihåg så var det inte så många i min ålder som spelade med Head men flera av världsspelarna använde och använder fortfarande detta märke.

Inte ens nära. Snauwaert. Totalt ocoolt märke med ett fånigt fult S i ena hörnet på racket. Självklart hade jag ett sånt som mitt första riktiga racket..

2 kommentarer:

  1. Wilson - Federer
    Prince - Sjarapova
    Head - Djokovic
    Babolat - Nadal

    Vinnare i Franska alla fyra, än så länge...

    SvaraRadera
  2. Daniel Pettersson2 juni 2011 kl. 12:37

    Jag spelar med Babolat för det låter så härligt!

    Fanns det inte märket Yonex också? Lite väl mycket fjäderbollmärke för min smak.

    SvaraRadera