Summa sidvisningar

2011-06-24

Glad midsommar!!

Lite ont om tid idag för att det ska bli ett långt inlägg. Dagens lista handlar om alla måsten som måste med på ett midsommarfirande. Här är min lista.

1. Grilla. Ingen midsommar utan en rejäl omgång med grillen, förslagsvis efter punkten som kommer som nummer två.
2. Bada. På midsommar så ska det badas, så är det bara. Har upplevt några sjukt kalla dopp i Siljan under den senaste tioårsperioden men det hör liksom till. På denna punkt vet jag att inte alla håller med, det finns en hel del badkrukor i min nära omgivning.
3. Jordgubbar. I någon form så måste man äta denna stenfrukt under midsommaraftonens firande.
4. Färskpotatis. Det finns få gånger när jag väljer potatis före pasta eller ris men till midsommar så ska potatis ätas både till lunch och middag.
5. Trevligt umgänge. För att punkt 1-4 ska funka så måste punkt 5 stämma därför så se till att umgås med trevligt, roligt och glatt folk under denna festliga "högtid".

Glad midsommar!

2 kommentarer:

  1. Snackar du för goja. Jordgubbar tillhör ju rossläktet.

    SvaraRadera
  2. Oj förlåt nu får jag skämmas, skenfrukt skulle det såklart stå..

    SvaraRadera