Summa sidvisningar

2011-08-09

Allsvenskan

Jag har snart skrivit 100 inlägg och inte ett enda har handlat om allsvenskan i fotboll, lite märkligt då jag med nöje följer denna liga. Har inget favoritlag (Heja Brage) i serien men jag tycker det är kul att hänga med mycket beroende på att det är så otroligt ovisst, speciellt jämfört med de stora ligorna ute i Europa när man på förhand med enkelhet kan tippa topplagen. Jag har en del olika listor om allsvenskan på G. och idag så rivstartar jag med de coolaste namnen i allsvenskan. Som vanligt kommer jag att glömma många namn, lägg gärna till en kommentar då..

1. Tomas Zvirgzdauskas. HBK:s hårda mittback. Man blir rädd bara man ser eller hör namnet.
2. Pa Dembo Touray. Djurgårdens lite smått ojämne målis har det äverlägset coolaste namnet av målvakterna.
3. Eric Bassombeng GAIS. Klatschigaste efternamnet av de alla.
4. Joseph Baffo HIF. Ytterligare ett coolt efternamn.
5. Kyriakos Stamatopoulos. AIK:s andramålis har ett namn som låter som en gammal grekisk gangster.

Ny lista imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar