Summa sidvisningar

2011-08-06

Uteställen i Uppsala

Idag så är det party långt ute på landet hos min gamle vän Jörgen. Om inget oförutsett intröffar så lutar det också åt årets första utgång, vilken partyprisse man är ;). Annat var det förr när det oftast blev utgång både fredag och lördag vilket jag idag undrar hur man orkade och hur ekonomin tillät det.. Hur som helst så har jag haft väldigt kul i Uppsalas nöjesuteliv under åren och idag tänkte jag ranka mina fem favoritställen, det blir en liten fin blandning mellan nationerna och de "vanliga" ställena.

1. V-dala. Hösten-95 fick jag mitt kårleg och från den hösten var V-Dala stället där jag var överlägset mest. Vinyl på onsdagar och Twist&Shout på lördagar var standard under flera år. har haft otroligt många roliga kvällar där och träffat mycket roliga människor. Ska tilläggas att även puben har besökts ganska så ofta..
2. Svenssons. Det stället som det blev efter studietiden. Hade nästan alltid kul där trots trängseln och de långa köerna till baren. Mycket kul folk i olika åldrar
3. Wermlands fredagar. Just fredagar var klassiska på Wermlands under några år. Låååång kö in, lååång väntan på tacotallriken, trååååångt på övre dansgolvet men ändå superkul. Vi var alltid ett ganska stort gäng som satt i våran hörna, tillsammans med bl.a. jackmannen
4. Flustret. har hållt länge. När jag började gå ut i 18-årsålder så var jag en del på Flustret och sen dess så har jag varit där med jämna mellanrum (ojämna de senaste åren). Vissa tillfällen har det varit i princip folktomt, andra gånger så mycket folk så man knappt kunnat röra sig. Extra plus eftersom jag träffade Pernilla där..
5. Påvels sommarklubb. Egentligen var det väl bara en två-tre somrar som det var riktigt bra men då var det riktigt hett. Man kunde bara sitta i boulebaren och hänga med en öl eller så kunde man utnyttja de tre dansgolven inomhus. Fullt ös var det iaf hela tiden..

Bubblare: Camel Club/Babar/Harrys: Samma ställe, olika namn, alla lika roliga!!

2 kommentarer:

  1. club Dacke på somrarna regerade

    SvaraRadera
  2. Ja Dacke var sannerligen en höjdare under några av mina studentsomrar med långa köer och kul folk. Tyvärr har det inte bidragit med tillräckligt mycket minnen för att platsa på denna lista..

    SvaraRadera