Summa sidvisningar

2011-08-17

Irritationsmoment

Alla har väl sina egna saker som man går och irriterar sig på. Det kan vara personer man inte tål, väder som man inte står ut med eller nåt TV-program som man inte klarar av. Oftast så ger dessa företeelser någon slags obehaglig reaktion.. Här kommer min lista över mina fem värsta eller största irritationsmoment. Som ni kommer märka är det en salig blandning av stort och smått..

1. Människor som pratar för mycket utan att ha något att säga.. Tyvärr alltför vanligt i mitt yrke. Folk som bara pratar utan att komma fram till något viktigt utan mest vill höra sin egen röst. Staplar floskler och onödiga kommentarer på varandra. Jag får krypningar i hela kroppen av sånt..
2. Knastriga radiostationer. Bland det värsta jag vet.. Man har laddat flera timmar för en radiosportsändning och det är omöjligt att hitta en bra P4 sändning det blir bara knaster och sprak och till slut vill man bara slänga ut radion genom fönstret.
3. Surrande flugor. Myggor och annat småtjafs kan jag stå ut med men just flugorna klarar jag inte av. De ger sig aldrig och vägrar dö fast man jagar dom som en galning.
4. Människor som står nära och pratar. Det finns ett Seinfeld avsnitt när de pratar om "Close-talkers". Jag tycker det är superjobbigt när nån står för nära och ska prata, då vill jag bara springa därifrån..
5. Klämkäcka tv-program. Typ Dobidoo och Så ska det låta. Program där alla är så otroligt glada och med en programledare som är den allra gladaste så det nästan verkar som dom medverkande är påverkade. Nej då byter jag hellre kanal och kollar på tv-shop!

Nån som har nåt annat irritationsmoment så går det bra att kommentera!

2 kommentarer:

  1. *Folk som nästan kör på en med varuvagnen i kön när man ska betala! Jag har stort revirbehov där!

    *Folk som inte går från green när de puttat klart utan ska fixa med klubborna, skriva in golfscoren eller babbla innan de går till nästa tee.

    SvaraRadera
  2. Nummer ett bryr ag mig inte så mycket om men nummer två håller jag absolut med om. Så mycket att jag själv nästan springer från green för att inte vara en sån person som du beskriver..// Mats

    SvaraRadera