Summa sidvisningar

2011-08-19

Boenden

Nu är det snart klart med försäljningen av huset i Stenhagen. Känns väldigt ledsamt att lämna ett hus och ett område som vi trivts väldigt bra i men det var läge att ta steget nu. Nu får vi ett bättre boende med lite lägre kostnad och även om det ligger lite avsides så kommer det nog bli super när vi väl kommer på plats. Börjar redan se fram emot nästa vår när det ska börja fixas på tomten. Ja ja hur som helst så tänkte jag idag ranka de boenden som jag har gillat bäst under mina 37 levnadsår..

1. Stenhuggarvägen 15. Det nuvarande boendet. Har trivts oerhört bra i detta vårat första egna hus. Lagom stort hus med lagom stor gräsmatta i ett trevligt område med bra grannar. Hade det inte varit så dyrt så hade iaf jag med nöja velat bo kvar många år.
2. Liljegatan. Min tvåa i Fålhagen där jag bodde mellan 2001 och 2005 och hade otroligt mycket kul. Det enda som saknades i den lägenheten var en balkong och kanske en lite större toalett. den var perfekt i storlek för att bo själv i. När jag hade sambos så blev det lite trångbott. Fin innergård med tillhörande grillplats var också ett plus.
3. Berthågahuset. Får tredje platsen för de månader under 1998 när jag bodde där med mina kompisar Andreas och Micke. Ok det var lite svårt att hålla bra ordning i det stora huset men oj va roligt vi hade. Det kändes alltid som om att det var folk som hälsade på. Det enda jobbiga var katten Ola som envisades med att väcka en på nätterna med sitt jamande..
4. Tunabackar. Mitt och Pernillas första gemensamma boende. Trivdes egentligen inte med själva läget och området men lägenheten var bra upplagd och Pernilla lyckades verkligen få till stylingen i denna trea. Vår hund Ajabu trivdes väldigt bra här!
5. Ettan på Väderkvarnsgatan. Min första egna lägenhet. Så här i efterhand så skulle jag köpt en större etta från början. Men jag trivdes bra och jag hade många roliga tillställningar där. Det var extremt låg hyra där från början vilket underlättade mycket för en fattig student..

Ny lista imorgon (förhoppningsvis)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar