Summa sidvisningar

2011-08-20

Usla filmer..

Det blev en ensamkväll i soffan (eller ja Konrad hänger lite med mig). Som vanligt blir det en dal zappande då och jag fastnade lite framför "The perfect storm". Jag har alltid rankat den som en av mina sämsta filmer men efter att ha sett första halvan så måste jag ändra mig. Den delen var helt ok faktiskt. Vad jag kommer ihåg så är det mer andra halvan som är dålig när de ska ta sig förbi den där jävla stormen. Så därför får jag revidera min lista över sämsta filmer. På denna lista har jag inte tagit med svenska kalkoner som Göta Kanal 3, Kommissarie Späck eller Reine och Mimmi i fjällen. Inte heller filmer som Scary movie 5 och andra parodier för dom är liksom inte på riktigt. Here is the list!

1. Bram Stokers Dracula (1992). Enda gången jag har hållt på att lämna biosalongen. Usch vilken skitfilm.
2. Armageddon (1998). Jag brukar alltid försvara herr Willis och hans filmer men den här är bara för mycket. Helt totalt overklig, dåliga skådespelarinsatser och faktiskt inte särskilt spännande.
3. Moulin Rouge (2001) Ja jag vet att jag kommer bli dissad av säkert fem av mina 43 läsare men jag har aldrig gillat musikaler (förutom Sound of music som är underbar) och denna är bara too much.
4. Så som i himlen (2004) Var tvungen att ta med en svensk film och då fick det bli denna körfilm som utspelas i Norrland (så klart). Tycker att Mikael Nyqvist är grymt överskattad och denna film förstår jag inte hur den kunde bli så otroligt populär. Totalt ointressant.
5. Smekmånaden (2003) Ok det kanske är taskigt att ta med en film med Aston Kutcher för han är ju verkligen ingen karaktärsskådespelare men denna film ska vara en komedi men jag skrattade inte en enda gång när jag såg den. Det bara gapas och skriks igenom hela filmen. Det är lite synd för själva idén med en misslyckad smekmånad genom stora delar av Europa skulle faktiskt kunna bli ganska så kul!!

Ny lista imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar