Summa sidvisningar

2011-08-02

Låtar som håller

Det här med bra musik och bra låtar är intressant. Vissa låtar kan man tycka är supergrymma när de dyker upp på radion eller på en skiva. Sen ett par veckor senare så vill man bara slänga ut radion genom fönstret när den spelas. Jag kommer inte på nåt exempel just nu men lovar att återkomma i den frågan. Sen finns det andra låtar, som listan idag ska handla om, som håller för hur många lyssningar som helst, som helt enkelt inte går att tröttna på. Självklart är smaken som baken och alla har ju sina egna "bästa" låtar men här kommer mina fem.. Alltså min lista över mina favoritlåtar "All time"

1. Justin Timberlake Cry me a river, Justins genombrottshit efter N´syncs splittring. Handlar om uppbrottet med Britney Spears. Bästaste låten som gjorts under 2000-talet.
2. Neil Young. Heart of gold. Från den helt otroliga Harvestskivan från 1972. Perfekt blandning av rock och country.
3. Heart, Alone. En av mina favoritgrupper och detta är den bästa låten. Den ultimata rockballaden. Finns med på skivan Bad Animals från 1987.
4. Elvis Presley. In the ghetto. Elvis hit från 1969 är också en sån låt som jag aldrig tröttnar på. På den tiden jag gjorde blandskivor så fanns denna låt alltid med..
5. Bruce Springsteen, The river. Är egentligen inte alls nåt stort fan av Springsteen men denna episka ballad från början på 80-talet är speciell. Munspelet i början sitter direkt. Texten är underbar och sången i denna låt är oöverträffat.

Lite överaskande så blev det ingen låt med Kent. Jag kunde helt enkelt inte välja vilken. Får göra en lista med bara deras bästa låtar nån gång i framtiden.

Tack för idag, ny lista imorgon!

1 kommentar:

  1. Tänk några av dem kan också en mamma gilla. Det hade jag inte trott.

    SvaraRadera