Summa sidvisningar

2012-03-15

Bästa Leksandslåtar..

Ja idag kör det igång, den underbara och förhatliga kvalserien. Det kommer att bli en nervös knapp månad innan det är klart. Jag hoppas på det bästa men man är ju ganska så luttrad så blir det inget av med elitserien så får det vara så. Det är ganska kul att vara ett topplag i allsvenskan också. Hur som helst så hoppas jag att Djurgården missar. Inte för att jag tycker illa om dom på något sätt men om det skulle hända som kommer de definitivt snabbt utöka elitserien till 14 lag och det tror jag stenhårt på!

Dagens lista handlar om några underbara leksandslåtar som passar bra att lyssna på innan, under och efter matcherna. Det finns ju många att att av men här är iaf fem favoriter.

1. Stiko Per Larsson. Bröder. Leksands introlåt och en riktig klassiker. Stiko Per är en grym artist och en sann leksing och låten har en bra text och tål att lyssnas på om och om igen.
2. 69, 73, 74, 75. Jag vet faktiskt inte vad den här låten heter och jag hittar inte skivan i de ouppackade kartongerna. Men refrängen är en klassiker: 69, 73, 74, 75, vi ska ta guld igen. Kan aldrig sägas tillräckligt.
3. Mimikry, lirarnas lag. Hjalle och Heavy (om nån kommer ihåg den). En rockig låt som passar perfekt till hockey. Underbar text om laget i allas hjärta och livet i klacken.
4. Revolt blå. 272. En hyllning till störste av alla, Jonas Bergqvist,
5. Pappas pojkar. Lirarnas lag. Härlig röjdiscolåt som är gjord tillsammas med Superstars. Ett måste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar