Summa sidvisningar

2012-03-10

Sjukdomar

Jag vet att jag inte ska klaga. När man skaffar småbarn så får man räkna med mycket sjukdomar de första åren, men ända.. den senaste tiden har varit helt sjukt sjuk. Sen strax innan jul har vi haft tre magsjukor, influensa, halsfluss och öroninflammation (två gånger). Ja plus den vanliga hostan och snorigheten. Den konstiga är att jag har klarat mig i princip hela tiden men ibland känns det som om det hade varit skönt att vara sjuk själv och bara ligga i sängen (fast jag vet att det egentligen inte är så). Jag tycker ändå att vi (mest Pernilla) försöker tänka till med renlighet hemma och att vi alltid spritar händerna och försöker att undgå att umgås med folk som är sjuka. Ändå så lyckas de där jävla bakterierna alltid nå fram till oss ändå. Vi får hoppas att vi haft vår ranson nu så vi kan vara friska under resten av våren. Japp så dagens lista kommer helt enkelt handal om de värsta sjukdomarna. Kommentera gärna om vad ni andra tycker!

1. Magsjuka. Bara så jävla äckligt, både att ha själv och ta hand om.
2. Influensa. Man blir så sjukt sänkt.
3. Riktig rejäl hosta. Det var länge sen jag hade en sån själv men jag har försökt att sova bredvid en som har haft det och det är omöjligt (för båda två)
4. Förkylning. En huvudvärk som aldrig släpper, snor som rinner och man känner sig bara så seg.
5. Halsfluss. Ingen aptit, gör ont att svälja. Nej inget kul alls!

Ja jag vet att det finns folk med mycket värre sjukdomar som det är mycket mer synd om men när man är mitt uppe i det själv så är det svårt att tänka positivt.

Imorgon förhoppningsvis en positiv lista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar