Summa sidvisningar

2012-03-30

Fem anledningar till att inte kolla på Let´s dance...

Ja nu idag började det stora dansspektaklet på TV4. När man är småbarnsförälder så blir man ju mer beroende av helgunderhållningen på TV:n och Let´s dance är inget jag alls uppskattar särskilt mycket. Jag förstår att fyran kör säsong efter säsong för det är enkel underhållning som kan passa alla åldrar och det har ju verkligen bra tittarsiffror men nej, jag hoppar gärna över det, och här kommer några av anledningarna varför...

1. Dans. Ja för 15 år sen så var det jättekul att dansa på V-dala eller Babar eller vad det kan ha hetat då och de gångerna som man får gå på bröllop så är det lite kul att dansa mer Pernilla men titta på när andra dansar, nej det är ju skittrist. Det enda som jag kan komma som är tristare är när de hade samma koncept fast med konståkning.
2. Tony Irwing. Jag känner så klart inte karln personligen och han kanske är världens coolaste och trevligaste kille då, men på TV tycker jag bara han är överlägsen och hans brittiska accent stör mig som fan. Sen verkar han ha lätt att klanka ner på andra men han verkar inte kunna ta kritik mot sig själv..
3. De s.k. kändisarna. Ja ok ibland får de till det som i år med Camilla Henemark, ingen a-kändis såklart men hon är ju ändå en person som är lite speciell och annorlunda. Men i övrigt så tycker jag det är en märklig blandning av tv-bönder somman glömt bort och musikalartister som behöver visa upp sig lite. Fast det värsta är ju att de måste plocka med nån som kommer göra bort sig, typ Kurt Olsson eller han gubben i Bygglov. Nej det blir bara jobbigt pinsamt.
4. Musiken. Ibland riktigt bra låtar som är omgjorda för att passa dansen. Inget konstigt med det, men ofta låter det ju för hemskt.
5. "Skandalerna". Varje år är det samma sak. Folk blir kära, nån skadar sig, nån vill inte vara med, en annan gråter ut om den taskiga juryn. Kom igen, det finns väl viktigare saker att skriva om.

Tack för idag, imorgon ska jag försöka vara lite positiv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar