Summa sidvisningar

2012-03-29

Sifferlåttitlar

Igår när jag skrev mitt inlägg så kom jag, apropå titeln på nya Kentlåten börja tänka på andra låtar med siffror i titeln. Den jag kom på första var Connells 74-75 och sen kom jag inte så mycket längre.. Men sen kom jag på att Kent själva ofta faktiskt har siffror med i sina låtar. Det känns som om dom har det oftare än andra band iaf. Jag har ju inte gjort nån vetenskaplig undersökning men om nån kommer på nåt annat band så är det bara att kommentera..
Här kommer alltså fem Kentlåtar med siffror i titeln.

1. 400 slag. Första låten på Du&jag döden. En bra inledningslåt som sätter standarden för den skivan.
2. Längtans skala 3:1. Från början b-spår på singeln Kevlarsjäl. Hamnade sen på b-sidesskivan 2000. Ingen av de största låtarna på den skivan. Var överraskande öppningslåt på en av Kents konserter som jag varit på, kommer inte ihåg vilken.
3. 2000. En av deras mest okända låtar. Skrevs 2009 till en TV-serie om hemlösa. Alla intäkter från låten(som toppade digilistan en vecka tror jag) gick till föreningen Stockholms hemlösa.
4. 10 minuter (för mig själv). En av de bästa låtarna från Verkligen-skivan.
5. 747. Ja en sån här lista kan man ju inte ha utan denna låt, så är det bara..

Hoppas på en lugn helg så jag hinner lista lite nya saker!

2 kommentarer:

  1. Ja den är ju bra men ingen av mina absoluta favoriter. Även en låt som Max500 hamnade utanför listan..

    SvaraRadera