Summa sidvisningar

2012-03-07

Camilla Läckberg

Det är intressant det här med motivation. För bara en dryg vecka sen så skrev jag inlägg varje dag och jag hade ett gäng inlägg som inte kom med. Sen gick det några dagar då det av olika anledningar inte blev nåt skrivet, helt plötsligt så försvann motivationen och det har inte blivit nåt inlägg alls på en vecka. Trist när jag hade sånt bra flyt med skrivandet under februari. Ska försöka att skärpa mig och hoppas att lusten kommer tillbaka.
Samma sak gäller med bokläsandet. Ok det är svårare att hinna med med småbarn men ändå.. I perioder läser jag jättemycket och har en hög böcker på gång. Andra gånger så kan de gå månader när jag inte öppnar en bok och jag har ingen lust till att läsa alls..
Nu köpte jag ändå en del böcker på den mer och mer urtunnade bokrean och den bok jag valde att börja läsa var Camilla Läckbergs senaste. Jag vet inte varför jag valde den men det kändes som ett bra alternativ med en enkel deckare..Jag är verkligen splittrad vad det gäller hennes böcker. Å ena sidan så stör jag mig på språket och att hon tar upp så mycket triviala saker som vad barnen i boken ser på för filmer och vad de åter till sitt kvällsfika. Å andra sidan är hennes historiska tillbakablickar otroligt spännande och välskrivna och man bara vill läsa mer och mer så man får reda på hur allt hänger ihop.. Lite kluvet med andra ord.. Här kommer iaf dagens lista. Läckbergs bästa böcker!

1. Stenhhuggaren (2005)
2. Predikanten (2004)
3. Tyskungen (2007)
4. Isprinsessan (2003)
5. Änglamakerskan (2011)

Jag återkommer med fler listor av detta slag när jag kommit igång lite mer med läsningen! Imorgon tänkte jag ladda inför lördagens final med en melodifestivallista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar