Summa sidvisningar

2012-03-22

Våren

Idag var det ju en helt underbar dag. Jag brukar ha bra "väderminne" och kan absolut inte komma ihåg om det har varit så här varmt vid den här tiden på året. Däremot har jag i färskt minne från flera år under 2000-talet då snön har legat djup under denna tid. När våren är så här skön så här tidigt så känns det extra skönt att vara pappaledig. Det har varit en dag fullt med bus ute. Som den sanna pessimisten som jag egentligen är så går jag ändå mest och väntar på ett rejält bakslag med mer snö och kyla. Inga sommardäck på här inte på ett tag.. Hur som helst, så idag så ska jag ranka det bästa med våren. Flera av punkterna hänger ihop men jag ska försöka att särskilja så gott det går!

1. Ljuset. Oavsett om det är varmt eller inte på våren så är ljuset det absolut viktigaste. Så underbart skönt att det är ljust när man vaknar och även efter middagen. Och nästa vecka så blir det ännu bättre..
2. Solen. Finns det nåt skönare än att sätta sig i lä och känna de första riktigt varma solstrålarna.
3. Vinterkläder av. Så skönt att äntligen få hänga upp den tjocka jackan på vinden och lägga de varmaste skorna i en låda och veta att man troligast inte behöver vara där å rota på iaf ett drygt halvår.
4. Växtligheten. Ja jag är ingen pollenallergiker så jag njuter verkligen av att det börjar bli grönt på träden och att det börjar komma upp blommor lite varstans.
5. Ja man vet ju att efter våren kommer sommaren så bara tanken gör ju att man blir ganska så glad och lycklig.

Mer listande under helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar