Summa sidvisningar

2012-03-31

Gnällämnen

Ok det kanske blir lite gnälligt idag också. I morse när jag vaknade så låg det mycket vitt på marken och det kan man väl tycka vad man vill om men på Facebook gnälldes det som aldrig förr. Minst vartannat inlägg handlade om hur hemskt det var med all snö, som om det skulle vara nåt konstigt att det snöar när det fortfarande är mars månad liksom och då kom jag och tänka på en del andra saker som det gnälls om bland vanligt folk. Jag kan villigt erkänna att jag är en av dem som gnäller så jag är absolut inte perfekt själv.

Här kommer iaf en gnällista

1. Vädret. Det är för lång vinter, vintern är för kort, sommaren är för kall, det regnar för mycket osv osv. Det finns alltid nåt att klaga på.
2. Bensinpriset. Priser i allmänhet gillas det att gnälla på men allt som oftast är det det höga bensinpriset som det gnälls på. Jag håller med, speciellt nu när man har två bilar här ute på landet. Tyvärr är det inte så mycket att göra åt det. Betala eller låta bilen stå hemma..
3. Politikerna. Ytterligare en populärt gnällämne. Ena dagen görs det för lite av dem, sen dagen efter stramas det åt för mycket. Ja jag vet att de tjänar bra, i många fall jävligt bra men detinte kan vara ett lätt jobb. Vilka beslut som än tas så är det alltid en stor del av befolkningen som kommer att ha åsikter och gnälla.
4. Jobba. Vet inte om det är mycket i min bekantskapskrets men jag tycker att det gnälls väldigt mycket på att man tvingas jobba och att det är så jobbigt. Ja det finns ju flera alternativ. Byta jobb eller så kan man ju välja att leva på 0 kr. i månaden, inte så lätt kanske men tycker man så illa om att gå till jobbet varje dag så kanske det kan vara ett alternativ.
5. Dåliga svenska idrottsinsatser. Sällan tänder svenskarna till och gnäller mycket som när vi svenskar misslyckas i något stort idrottsevenemang. Självklart är det fotbollen som berör mest. Om landslaget förlorar så är det mest fel på tränaren men även spelarna brukar hängas ut. Annars är det populärt att gnälla på sånna som haft stora framgångar och sen blivit något sämre (ex Pärson, Kluft).

Imorgon så lovar jag en positiv lista!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar