Summa sidvisningar

2012-04-26

38

Ja vare sig jag vill eller inte så blev jag 38 idag. Har egentligen inga större problem med att bli äldre. Har ju klarat av det mesta (barn, kombi, villa, har haft hund) så jag känner mig ganska lugn. Nu med facebook så är det ju ingen risk att man blir bortglömd. Har säkert fått 80 hälsningar idag där och det är ju superkul. Det har lett till att det verkligen är mer kvantitet än kvalitet i gratulationerna. Det känns som om det har gått ifrån fika/fest till telefonsamtal till ett sms och nu ner till en grattishälsning på nätet. Inte mig emot, det är rätt skönt att slippa uppmärksamheten.
Hur som helst så var jag först inne på att skriva en lista om roliga födelsedagar (ganska givet och trist) men jag kände att jag inte riktigt hade koll på vilka som varit nåt att skriva om så det blir en helt annan lista... nämligen en lista över saker som har med siffran 38 att göra. Ingen av sakerna har med varandra att göra och jag måste villigt erkänna att mycket av det var jag tvungen att kolla upp, men jag tror att det kan bli lite kul ändå..

1. Nummer 38 i det periodiska systemet är grundämnet strontium. Det tillhör gruppen alkaliska jordartsmetaller.
2. 38 är antalet nummer på ett amerikanskt roulettbord. Till skillnad från ett vanligt svenskt bord så finns det både en nolla och en dubbelnolla och sen från nummer 1 till 36.
3. 38 var numret som Reinhard Divis han när han stod i mål i Leksand 1999-2001
4. .38 är en vanligt förekommande kaliber i olika pistoler. Det kan man höra i många amerikanske filmer och TV-serier.
5. 38 är antalet pjäser som William Shakespeare har skrivit som blivit publicerade.

Tack för idag. Hörs imorgon igen!

2 kommentarer:

  1. Första Mosebok 3:8: Och de hörde HERREN Gud vandra i lustgården, när dagen begynte svalkas; då gömde sig mannen med sin hustru för HERREN Guds ansikte bland träden i lustgården.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja titta en bibelvers, det tänkte jag faktiskt inte på trots att sånt finns i släkten...

      Radera