Summa sidvisningar

2012-04-15

Ett år med bloggen

Nu har denna blogg levt i ett helt år. Helt jävla otroligt. När jag började så handlade det om att jag vill ha nåt att göra här hemma förutom att ta hand om barn och jobba. Med två vildingar så försvann mer av den egna tiden men lite bloggande på kväll/natt-tid skulle väl ändå hinnas med.  Så här ett år senare så är jag helt klart nöjd. Ok jag har haft två riktiga svackor, först i somras när Konne Krokodil (Sigrids namn på Konrad) var sjuk och när vi flyttade. Då blev det knappt några inlägg alls. I övrigt så har det blivit inlägg  iaf fem dagar i veckan. Ska jag vara ärlig så hade jag hoppats på fler besökare varje dag men jag är ju ingen proffsskrivare så jag får väl satsa mer på marknadsföring och design under nästa år så kanske jag kan öka besökarna något iaf.

När jag nu har bloggat så har jag insett at skrivandet är nåt som är kul och nåt som passar mig ganska bra så det kommer jag att förtsätta med. Jag kan ju inte skriva listor i all evighet så nån gång i framtiden så kommer det komma nåt annat och då hoppas jag att min lilla läsarskara följer med mig. Mitt mål till bloggår #2 är att göra sidan lite snyggare, länka lite mer och att vissa dagar gå tillbaks till ursprungsidén, att bara skriva en kort lista..

Här kommer en liten sammafattning av år 1

1. Antal besökare: 7247. Det ger ett resultat på ca 20 per dag vilket är helt ok men tanke på många dagar utan inlägg.
2. Mest lästa inlägget: Svenska komedier, 107 visningar
3. Mest kommenterade. Svenska idrottsögonblick som jag skrev i maj förra året. Det rörde upp mångas känslor och inlägget fick hela sex kommentarer ;)
4. Bästa månad. Mars med 1316 besökare vilket ger 42 om dagen.
5. Antal inlägg: 236. Helt ok ändå med tanke på en flytt i september och en sommar utan uppkoppling--

Att det har blivit nästan bara top-5 listor är en ren slump. Det var inget jag hade bestämt innan men det kändes som om det var lagom mycket men idag när det är ettårsjubileum så blir det top-6....

6. Mitt favoritinlägg. Jag har under detta år haft många tankar som känts bra i huvudet men inte blivit så bra i skrift men mitt inlägg om kändisspotting och mitt korta inlägg den 1/4 att jag skulle sluta har känts bra. Flera andra har blivit bättre än jag tänkt men vid de flesta fallen så har slutresultatet blivit sämre än vad jag har velat men förhoppningsvis så blir det bättre till år två.

Tack till er alla som har läst och speciellt tack till er som tyckt och kommenterat, fortsätt med det så kommer jag fortsätta att göra listor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar