Summa sidvisningar

2012-04-16

Fem anledningar till att kolla på Mästarnas mästare

Fick en lätt chock idag när jag kollade senaste besöksantalet på sidan. Igår hade jag nästan 500 besökare. Jag fattade ingenting, men sen såg jag att det mest läste inlägget var ett som jag skrev för nästan ett år sen om TV-programmet Mästarnas mästare. Nya säsongen började ju igår så det måste väl varit en massa folk som googlat på det och sen kom min lista upp. Hoppas några av dessa personer kommer tillbaks och läser om annat jag skriver. Men för att blidka eventuella nya läsare så kommer här en lista om programmet. Det började som sagt igår och upplägget i år är lite annorlunda med två grupper med sex personer i varje där de bästa går vidare till final. Jag var lite osäker på deltagarna i år då jag inte tycker att SVT har lyckats riktigt lika bra med att hitta de stora personligheterna, men det jag såg av gårdagen så verkar det ändå bli intressant och roligt. Synd bara att Gunde var tvungen att tacka nej, det hade varit riktigt kul att se och höra honom!

Ja som jag skrev i rubriken så ska jag idag lista fem anledningar till att detta program inte får missas!

1. Profilerna. Ja det är ju självklart att skulle man göra ett program med helt okända människor eller för den delen kända personer som är astrista och inte säger nåt så skulle det inte bli bra TV. Under de tre föregående säsongerna har SVT lyckats utmärkt att hitta de rätta profilerna och framförallt har en del av idrottarna (Wassberg...) överraskat väldigt mycket och det har jag gjort programmet.
2. Tävlingarna. SÅ klart en viktig del av programmet då det avgör vilka som åker ut. Kul variation då de det inte bara handlar om styrka och kondition utan även handlar mycket om att kunna använda huvudet. Kul också att se vilka av deltagarna som behållit sin tävlingslust (Holm...) och vilka som tar det lite mer på skoj.
3. Det sociala snacket. Att deltagarna verkar ha trevligt tillsammans (alla utom Tomas Gustafsson) märks ganska snabbt och lätt och det tycker jag är en stor del av succén med programmet. Det är kul att höra snacket vid middagarna och vid tävlingarna. Fast de kommer från olika idrotter och är olika gamla så verkar det alltid ha kul ihop.
4. Tillbakablickarna. I varje program så är det en DVD-visning över deltagarnas karriärer. Många av klippen känner man ju igen men det brukar alltid finnas med nya klipp och saker som man glömt bort. Det är också kul att se allas reaktioner när klippen visas.
5. Produktionen. Allt är väldigt välgjort. Alltifrån filmningen till musiken som spelas. Det gör att nöjet blir större när man tittar.

Det var allt för idag! Tack och hej leverpastej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar