Summa sidvisningar

2012-04-30

Valborgsfirande

Nu är årets firande slut och efter att jag har skrivit detta inlägg är det dags att sova. Hade det var för typ 10 år sen så hade det, vid denna tidpunkt, varit dags att bege sig ut för kvällens/nattens aktiviteter. Dagen har varit trevlig om än lite annorlunda. Ok, det började med forsränning och slutade med majbrasa så det var väl som det ska, men mittemellan så körde vi en raid till IKEA och det kändes väl inte så valborgigt men vi en lunch för en hundring för hela familjen är ju oslagbart.. Innan majbrasan genomfördes årets första grillning med gamla grannar från Stenhagen så kvällen får ett bra betyg även om den inte kvalar in på dagens lista över minnesvärda Sista aprilfrianden.. Det kan vara så att jag blandar ihop vissa år eller helt enkelt ar missat nåt så isf får någon som var med fylla i luckorna... Jag tar det i kronologisk ordning.

1. 1993. Det året som jag och mina klasskompisar Andreas och Jens åkte forsränningen. Det var en otroligt kall och regnig dag som vi valde för våran färd på Fyrisån. För att värma oss efteråt så satt vi i bastun på Skattemyndigheten(dör Andreas farsa jobbade) typ halva dagen. Behövligt och ihågkommet. Efter det så blev det en vända på stan. På den tiden så var allt med Valborg fortfarande lite spännande vilket gjorde det till nåt att komma ihåg..
2. 1997. Ja varför kommer jag ihåg detta år? Jo fotboll så klart. Firandet på dagen var en klassiker med forsränning, sillunch och häng på stan men det var kvällen så var det roliga. Sverige mötte Skottland i VM-kval och vi trängde ihop oss på ett smockfullt Rådhus för att se Sverige slå Skottland med 2-0 (Kneten gjorde båda målen om jag minns rätt) och stämningen därinne var otroligt bra. Efter det så blev det en sväng till V-dala som var stammisstället då.
3. 1998. Ett av få år som jag kört ett heldagsfirande. Frukost i Flogsta hos en kursare, heldag på stan och en otroligt rolig grillfest på kvällen då kvällens värd inte var på plats när festen skulle börja men det löste sig ändå då grillen var igång och gästerna hade börjat partyt. Mycket folk och trevlig stämning.
4. 2001. Alltså så jobbade jag först men slutade nog lagom till champangegaloppen som blev en blöt tillställningen på flera sätt, och för min kompis Nisse ganska så dyr och för andra slutade det med fall. Även detta år så var värden borta när grillen skulle tändas. Han hittades sen nån timme senare och kvällen slutade lyckligt.
5. 2004. Även detta ett "jobbår". Men kvällen blev väldigt lyckad då jag hade party hemma i Fålhagen och lyckades sno åt mig gårdgrillen framför alla grannar, en prestation i sig. Det blev en lång och trevlig kväll där jag bl.a. Festen varade långt in på natten och jag gissar att den avslutades med lite FIFA på x-boxen som det ofta var på den tiden...

Imorgon är det första maj och då ska jag inte ut och demonstrera men det kanske blir ett inlägg om nåt sånt, vi får se!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar