Summa sidvisningar

2012-04-20

Lugn och ro

Det är inte ofta i den hektiska tillvaron med två barn som man får en stund lugn och ro för sig själv. Ja ok när alla sover så kan det bli en halvtimme i soffan eller vid datorn men då är man ju så trött så ögonen går i kors.. Men ikväll så verkar det bli en sån kväll där det kan bli en stund i ensamhet i totalt lugn och ro. Pernilla är iväg med jobbarkompisar och båda barnen sover.. Det kan ju snabbt ändra sig men just nu så känns det bra. Dom är ensamma lugna stunderna behövs verkligen, speciellt nu när man är hemma med barnen. Under tidigare år med småbarnen när jag har jobbat så har det iaf kunnat bli nån liten stund på dagen i lugn och ro med tid till lite reflektioner.

Ja det måste ju bli en lista av det här också, och det får helt enkelt bli det jag gillar att göra mest när jag får dom här stunderna helt själv.

1. Zappa. Jag kan nästan bli irriterad om det är ett program som jag verkligen vill se för då går det ju inte att zappa. Älskar att snabbt byta mellan program och ofta ser jag till att jag har en fem-sex olika program som jag byter mellan. Det kan vara nyheterna, nån dokumentär, nån komedi och en film som jag försöker att följa samtidigt.
2. Kolla på inspelade program. Varje vecka så trycker jag säkert på REC-knappen tio gånger på DVD:n. Det kan vara ett avsnitt av How I met your mother jag inte sätt, ett sportnytt, slutet på en film jag inte orkar kolla klart på. När jag då är själv passar jag på att gå igenom DVD:ns hårddisk och kollar igenom det jag har spelat in och raderar så jag gå igenom samma procedur nästa gång som tillfälle ges.
3. Slösurfa. Lite samma som zappningen. Kolla lite nyheter, kolla in statsen från nattens baseboll, läsa lite bloggar, kolla nästa veckas väder. Allt så snabbt som möjligt
4. Äta nåt onyttigt. Jag försöker alltid att äta nyttig och bra mat men när jag sitter själv så kan jag unna mig lite godis (Turkisk Peppar just nu..) eller en härligt flottig Billys Pizza.
5. Ta en öl. Ja just det, bara en annars så somnar men bara. Men en iskall öl som stått i kylen hela dagen är perfekt, helst i samband med att man gör nån av de andra punkterna på listan!

Tack och hej, trevlig helg!

PS. Självklart så sprack det med lugnet just när jag höll på att slutföra inlägget. Konrad vaknade och gallskrek. Får se om det blir en lugn kväll eller om det blir en bärapåettåringkväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar